18 febrer 2024    |

Hora sortida

21 anys

Edat (a 31/12/24)

Es tracta d’una modalitat de cursa nova i exclusiva d’aquest 10è aniversari. Com a motiu d’homenatge i celebració, s’ha volgut crear un circuit que passi pels 4 pobles que donen nom a la Cursa des de fa 10 anys, i per les seves muntanyes més emblemàtiques. Es tracta d’un recorregut bonic, muntanyer, espectacular i dur a parts iguals. Pensat pels amants de la llarga distancia, pels que els agrada passar-se hores a la muntanya i també per aquells que volen tenir com a repte fer una marató de muntanya, en un recorregut molt exigent i molt bonic.

Degut a les restriccions mediambientals que no ens permeten passar per la Muntanya Blanca i per l’emblemàtic Molló dels 4 Termes, la cursa passa a tenir un tram curt més pister i ràpid, però sense perdre per a res l’essència de la cursa, que passarà pels punts més alts de les muntanyes del nostre terme: Serra de les Pedreres, Puig de Cabrafiga (616 mt), Crestes de la Seda, Mont-redon (863 mt), la Miranda (907 mt), la Mola (921 mt), i una bonica pujada final pels cables de l’Areny i l’Ermita Maré de Déu de la Roca.

Destaca pel constant canvi de terreny. Un inici de carrera més “ràpid” i menys “exigent” per escalfar motors. El primer tastet de la duresa de la marató el trobarem al Puig de Cabrafiga i per la seva tartera de pujada (i un tram un pèl tècnic de baixada). El plat fort el trobem després de Pratdip fins a Colldejou, en l’espectacular ascensió a la Serra de Llaberia per les Crestes de la Seda i pel pas dels Siscus (trams equipats però sense major dificultat que el desnivell a superar). La Serra de Llaberia destaca per la seva roca escarpada i sobretot per la seva bellesa i les vistes espectaculars que ofereix, si el dia ho permet. La cursa també puja a la emblemàtica i espectacular Mola de Colldejou. El final de cursa perd tecnicitat, encara que segueix sent un tant exigent, i passarà per la “dovieta”, les roques vermelles de Gaudí, les canteres, Vilanova d’Escornalbou i per l’Areny i l’Ermita M.D. de la Roca, on s’ajuntaran totes les modalitats de cursa fins a meta.

La cursa disposa de molts avituallaments i diversos punts de tall, pensats per a que tothom preparat per realitzar aquest tipus de curses podeu assolir el repte sobradament, i per també tenir alternatives al circuit si algú no arriba i vol acabar. També estan pensats pels voluntaris, que portaran moltes hores treballant a la muntanya.

Tots els circuits coincidiran des del Camí Vell de l’Ermita Mare de Déu de la Roca fins a la meta.

Els circuits de la cursa Marató, de la Cursa Trail i de la Cursa Express coincidiran des d’abans de la zona de l’Ermita Mare de Déu de la Roca fins a la meta.

Els circuits de la Cursa Marató i de la Cursa Trail coincidiran des del Coll del Guix (avituallament núm. 5 de la C. Marató i núm. 2 de la C. Trail) fins passat Colldejou (avituallament núm. 6 de la C. Marató).

1. Inici davant del pavelló de Mont-roig del Camp. Fem gairebé 1km d’asfalt planer per sortir del poble i després agafarem la pista del Camí dels Boverals, creuant el Barranc del Rifà i seguint per la pista (pujant lleugerament) del Camí de la Font d’en Soler.

2. Al km 2’5 aprox agafarem la primera pujada de la cursa (curta i intensa), pel sender vertical la Serra de les Pedreres. Baixarem per sender/pista fins al primer avituallament, al kilòmetre 4.

3. A partir d’aquí, farem el tram nou que evita la Muntanya Blanca per sota, el camí vell de Pratdip (GR-192). Una pista molt corredera seguit d’una pujada intensa per un sender i per una pista de formigó, que ens deixarà al 2n avituallament (9km +350m).

4. A partir d’aquí, anirem a buscar una de les pujades més intenses de la cursa, al Puig de Cabrafiga per la Tartera. Baixarem del cim primer per una zona un pèl tècnic i després més corredora que ens deix al poble de Pratdip, on trobarem el 3r avituallament (14km +650m). Aquí hi haurà el primer punt de tall, de 2h35′.

5. Sortirem per dins el poble per anar a buscar la Carretera de Pratdip-Colldejou i de seguida desviar-nos per un sender de pujada que ens conduirà cap a la Serra de Llaberia. Es tracta de les Crestes de la Seda, una pujada força llarga i lenta, amb algun tram equipat amb cadenes per ajudar, però sense cap més dificultat tècnica. Una vegada al mirador de les Crestes, la pujada segueix de manera més progressiva (passant també per unes grapes/cadenes, el Pas dels Ciscus), fins coronar el cim del Montredon.

6. Seguim per la Serra de Llaberia, que recorrem de manera integral, i on es tracta segurament de la zona més tècnica de la cursa, degut al terreny dur i rocós. Però que ofereix unes vistes espectaculars (si el dia ho permet). Arribarem fins al Radar (Bola) de la Miranda, on hi trobarem el 4t avituallament (19’5km +1400m).

7. Baixarem de la Serra de Llaberia pels Revolts de Llaberia, un sender pedregós de baixada amb més de 20 revolts. I que enllaça amb una pista que puja lleugerament fins al Coll del Guix, als peus de la Mola, on hi trobarem el 5è avituallament (23km +1450m i -900m, aprox.). Aquí també hi haurà temps de tall, que serà de 4h30′. En aquest punt s’ajunta la Cursa Trail de 22k, que compartirà recorregut fins passat el poble de Colldejou.

8. Pujarem cap a l’espectacular Mola de Colldejou, pels punts blaus (Canal del Llamp). Una de les últimes pujades de la cursa, força intensa i llarga, i que ens deixa pràcticament al Castell de la Mola. Baixarem per la Canal de la Cova (compte, es tracta d’un pas una mica tècnic per les pedres i roques, però sense cap nivell d’exposició). Una vegada passada la canal, abans d’endinsar-nos cap al bosc, trencarem per un sender a la dreta que baixa de manera més directa i enllaça amb el sender (GR) que arriba al poble de Colldejou.

9. Arribarem al poble de Colldejou (27km +1700m i -1350m) on trobarem el 6è avituallament de la Cursa i el 3r punt de tall (5h45′). Des de Colldejou, anirem a buscar el sender de baixada per “La Dovieta”, creuant la carretera. Al cap d’un kilòmetre aproximadament, es desviaran la Marató i la Trail. Mentre que la Trail seguirà baixant, la Marató agafarà la pujada de sender direcció la Gallina Cega.

10. A partir d’aquí ens queda una mica de sube-baja per pistes direcció les canteres de Vilanova. Trencant per una pista a mà esquerra, agafarem un sender de baixada que ens deixa a la carretera de Vilanova al Castell d’Escornalbou (km 32’5) on hi trobarem el 7è avituallament (punt d’aigua).

11. Des de la Carretera entrarem a un Barranc on, entre sender i pista, arribarem a l’últim poble dels 4 Termes, Vilanova d’Escornalbou, amb 35km +1900m de desnivell acumulats. I on hi haurà el 8è avituallament de la Cursa i el 4t punt de tall (7h10′).

12. Sortim del poble direcció a l’Ermita M.D. de la Roca, tot realitzant 1’5km de pista amb algun sube-baja, i on arribarem a peu del camí dels Carlins al km 36’5. Allà trobarem un altre punt d’aigua i punt de tall (7h20′) i on iniciarem una curta però molt intensa pujada pels cables fins la Roca de l’Areny. La pujada és molt intensa però molt curta, i disposa d’algun tram amb cordes per ajudar-se.

13. Una vegada a l’Areny, baixarem per la llisera fins anar a buscar l’última pujadeta de la cursa, la pujada del net. Una pujada curta i rocosa amb alguna corda per ajudar-se, que ens deixa a la Roca, a la part del darrere del pàrquing de l’Ermita i que ens ofereix unes vistes espectaculars. A partir d’aquí baixarem cap al parking de l’Ermita on trobarem el 10è avituallament (38km +2100m i -1900m) i el darrer punt de tall (7h50′). En aquest punt ens ajuntarem amb totes les altres modalitats de cursa i només quedarà baixar per l’empedrat de l’Ermita i pel Camí vell (pista), uns 3km de pla i baixada fins a Meta. Amb uns 500m d’asfalt finals per dins el poble.

Distància
acumulada
Desnivell +
acumulat
Desnivell -
Temps de tall
AV. 1 4 km +180 m -60 m
AV. 2 9 km +350 m -150 m
AV. 3 14 km +650 m -550 m Pratdip 10:05h (2h35')
AV. 4 19,5 km +1400 m -600 m
AV. 5 23 km +1450 m -900 m Coll del Guix 12h (4h30')
AV. 6 27 km +1700 m -1350 m Colldejou 13:15h (5h45')
AV. 7 32,5 km +1800 m -1650 m
AV. 8 35 km +1900 m -1750 m Vilanova 14:40h (7h10')
AV. 9 36,5 +1950 m -1800 m Carlins 14:50h (7h20')
AV. 10 38 km +2100 m -1900 m Ermita 15:20h (7h50')
TOTAL
AV. 11
41 km +2100 m -1900 m Meta 15:45h (8h15')

Preus

Camí / pista
Asfalt

Punts de seguiment

Sigues el primer a informar-te!

Rep actualitzacions, novetats i informació IMPORTANT!

No enviem correu brossa! Llegeix la nostra política de privacitat per a més informació.