EXPRESS

Hora sortida

17 anys

Edat (a 31/12/25)

Per la modalitat de cursa més curta de la 4 Termes, en l’edició del 2025 mantenim en gran part el circuit del 2024. Les diferències principals son el pas per les Crestes i tota la zona de l’Areny i en els últims kilòmetres d’arribada, passant pel Barranc de la Mina de les Nines. 14 kilòmetres amb 460 metres de desnivell, per un circuit ràpid però a l’hora exigent, trencacames i amb algun petit tram tècnic, que enamorarà des dels corredors/es que s’inicien en curses de muntanya, fins als participants que volen volar i exprimir-se al màxim!

Aquest 2025 proposem un Circuit Express (la modalitat de cursa més curta) circular, molt similar al de l’edició anterior (2024) amb alguns canvis que pensem que us encantaran! És tracta d’un recorregut de 14 kilòmetres i 460 metres de desnivell positiu (i negatiu), pensat tant per a participants que els agradi la velocitat i exprimir-se al màxim, com per a persones que s’inicien en les curses de muntanya o ja en tenen prou amb aquesta distància. Tot i tractar-se d’un circuit força ràpid, disposa d’un terreny molt variat i que pot ser bastant “trenca cames”: pujades curtes, llargues, trams una mica tècnics, algun pas amb corda i zones de pista molt corredora. Té de tot per a què gaudiu al màxim.

La sortida es realitza des del poliesportiu de Mont-roig del Camp. Tenim gairebé uns 2 kilòmetres inicials entre carrers del poble, una mica d’asfalt i pista ample. Arribarem a un primer tram de sender de 300 metres de longitud per creuar (baixant i pujant) el Barranc del Rifà. Tornarem a agafar una pista ample i en poc més de 500m trobarem la primera pujada de la cursa a la Serra de les Pedreres per la vertical. És tracta d’una pujada relativament curta però força intensa.

Baixarem de les Pedreres per un sender de bosc molt bonic i ràpid fins a enllaçar una pista ample a mà esquerra on hi trobarem el 1r avituallament de la cursa (kilòmetre 4’5). Després de l’avituallament trencarem a la dreta per un tram de sender amb alguna “rampeta” curta, seguit d’una baixadeta i una pista molt ràpida fins a trobar una cruïlla al kilòmetre 5’8. Girarem gairebé 180º cap a l’esquerra per continuar per la pista que puja molt lleugerament durant 1 kilòmetre. Arribarem a una altre cruïlla de camins on girarem a la dreta per un sender de baixada i després de pujada que torna a creuar el Barranc del Rifà. En aquest punt, ens ajuntem amb els participants de la modalitat de cursa Trail. Creuarem la carretera de Colldejou per sota el pont i arribarem al “Ruc” on hi ha el 2n avituallament (kilòmetre 7’4).

Aquí podem dir que hem arribat a la zona més “dura” i tècnica de la cursa. Toca carregar bateria per pujar la ja batejada “Zegama de Mont-roig”, una forta pujada continua d’un total de 1’7 kilòmetres. En mig d’aquesta pujada, s’ajunta la Marató, per la qual cosa a partir d’aquest punt les 3 modalitats de cursa compartiran recorregut fins a meta. En sortir de la “Zegama”, a diferència de l’any anterior, aquest any seguirem pujant fins a dalt de les Crestes de l’Areny, on baixarem per un pas equipat amb cordes (si es va amb compte, no presenta cap dificultat) que ens durà fins dins de l’Areny, on realitzarem un petit bucle de pujada i baixada entre sorra vermella, parets erosionades, balmes i forats.

En sortir de la llisera que baixa de l’Areny, encararem la l’ultima pujada de la cursa per la “Pujada del Net”. Una pujada molt bonica de roca vermella que ens porta a la Foradada. A partir d’aquí, toca baixar a l’Ermita Mare de Déu de la Roca per una baixada una mica tècnica de roca i escaletes, que ens deixa a la plaça (pàrquing) de l’Ermita on trobarem el 3r avituallament (kilòmetre 10’6).

Ja només ens queden 3’4 kilòmetres de baixada i plans per arribar a meta. Primer baixarem per l’empedrat (compte els turmells!) per agafar el Camí Vell de l’Ermita de baixada (tobogans). Seguidament, entrarem per un sender a la Rasa del Sunto, que hem recuperat especialment per a aquesta edició de la cursa i que ens durà al Barranc de les Nines, un espectacular i bonic barranc que ens porta als rentadors del poble. Una vegada allà, farem un petit “repetxo” d’asfalt per arribar al caminet del costat del cementeri (últim kilòmetre de la cursa) on s’ajunta també la caminada. Ja només queda realitzar un petit tram de camí estret seguit de la pista ample i ràpida (Barranc dels 7 ponts) fins a l’arribada!

Distància

Camí / pista
Asfalt

Punts de seguiment

Sigues el primer a informar-te!

Rep actualitzacions, novetats i informació IMPORTANT!

No enviem correu brossa! Llegeix la nostra política de privacitat per a més informació.