18 febrer 2024    |

Hora sortida

17 anys

Edat (a 31/12/24)

Es tracta d’una Cursa de Muntanya que combina alguna pujada pronunciada amb trams de pista i senders ràpids. No presenta cap dificultat tècnica tret d’alguna zona rocosa més lenta (per exemple la baixada cap al pàrquing de l’Ermita Mare de Déu de la Roca). És un circuit ideal per aquelles persones que volen endinsar-se en les curses de muntanya o bé per aquells corredors/es que volen exprimir-se i córrer molt ràpid.

Els punts més destacats de la cursa son la primera pujada, la vertical de les Pedreres (curta però intensa) i la “Zegama” de Mont-roig (Roca del Pagès), una pujada també força intensa que ens deixa darrere de l’Ermita Mare de Déu de la Roca. Una vegada superada la Roca del Pagès, només queda pujar per la pujada l’avi i baixar per l’espectacular camí d’escales i roca vermella fins el pàrquing de l’Ermita (3r avituallament), on s’ajunten totes les modalitats de cursa. Finalment, ens esperen 3km de pista de baixada/pla fins a meta.

Cal mencionar, que els últims 3km de baixada/pla per pista (a partir de l’Ermita), son compartits amb totes les modalitats de cursa. També, hi ha un tram després del segon avituallament (km 9 aproximadament, al ruc), on s’ajuntaran la Caminada, la Trail i la Express per un sender d’aproximadament 300m de longitud, però que de seguida es tornaran a desviar (la caminada no puja a la Roca del Pagès).

Tots els circuits coincidiran des del Camí Vell de l’Ermita Mare de Déu de la Roca fins a la meta.

Els circuits de la cursa Marató, de la Cursa Trail i de la Cursa Express coincidiran des d’abans de la zona de l’Ermita Mare de Déu de la Roca fins a la meta.

Els circuits de la Cursa Trail i de la Cursa Express coincidiran des de l’avituallament número 4 de la Cursa Trail i l’avituallament número 2 de la Cursa Express fins a meta.

1. Inici davant del pavelló de Mont-roig del Camp. Fem gairebé 1km d’asfalt planer per sortir del poble i agafar la pista del Camí dels Boverals, a la carretera que va direcció al Bonmont/Pratdip.

2. A partir d’aquí, anirem a buscar la pujada a la Serra de les Pedreres per la vertical directa. Ho farem creuant el Barranc del Rifà i agafant el Camí de la Font d’en Soler cap amunt. Tenim uns 3km+180m aproximadament fins a la part més alta de les Pedreres.

3. Baixarem de Les Pedreres per un sender enmig del bosc, seguit d’una pista pedregosa que ens portarà al 1er avituallament de la cursa, al kilòmetre 4.

4. Després de l’avituallament, agafarem un sender nou, planer i amb algun marge de pujada al final, que comunica amb el Camí de l’Aufinac que farem de baixada. Un tram molt ràpid de pista fins a gairebé al km 6. Aquí continuarem per pista planejant/pujant fins a agafar el sender que creua el Barranc del Rifà i ens porta a la Carretera de Colldejou.

5. Creuarem la Carretera pe sota el pont on trobarem el Ruc. Ja portarem 7km amb 250m+ acumulats i allà trobarem el segon avituallament de la cursa. Ens desviarem de la pista cap al sender de mà dreta. En aquest tram d’uns 300m i una mica lent, coincidirem amb els participants de la caminada, però de seguida ens desviarem cap a pujar la Roca del Pagès.

6. La Roca del Pagès o la “Zegama de Mont-roig” es tracta d’una pujada molt pronunciada i amb unes vistes espectaculars a ambdós costats (Ermita i La Mola/Serra Llaberia), d’uns 300m de longitud i gairebé 90m positius. És també un punt d’animació de la Cursa.

7. Una vegada pujem la Roca del Pagès, tindrem un petit descans (molt curt) de baixada fins al peu de l’Areny, on agafarem l’última pujada (pujada de l’avi) cap a la Roca (Ermita). Una pujada curta, però també força intensa que ens deixa unes espectaculars vistes de l’Ermita i de tota la Costa Daurada.

8. Aquí, iniciem el descens cap al pàrquing de l’Ermita on hi trobarem el 3r avituallament. La baixada és segurament la part més “tècnica” de la cursa. No presenta cap dificultat, però sí que hi ha algun tram amb roca vermella i escales, que fa que sigui més lent de fer, però amb un encant espectacular. Arribarem al pàrquing i a l’avituallament amb 9km i tot el desnivell positiu acumulat (+400m).

9. Per últim, quedaran gairebé 3km de baixada i pla fins a meta, molt correders. Primer, per el famós “empedrat” de l’Ermita (és un tram curt, però cuidado els turmells!) i seguirem baixant pel Camí Vell de l’Ermita (tobogans) fins a l’entrada del poble (l’Era). Baixarem per la pista de Les Creus que ens deixa darrere del CAP, i ja només quedaran els últims 500m de cursa per dins del poble (asfalt). En aquest darrer tram coincideixen totes les modalitats de la Cursa. Però no serà un problema degut a que el camí és molt ample.

Distància
9 km +400 m -200 m
TOTAL
AV. 4
12 km +400 m -400 m Meta 15:15h (4h45')

Preus

Camí / pista
Asfalt

Punts de seguiment

Sigues el primer a informar-te!

Rep actualitzacions, novetats i informació IMPORTANT!

No enviem correu brossa! Llegeix la nostra política de privacitat per a més informació.