18 febrer 2024    |

Hora sortida

Totes les edats

*Menors acompanyats

Es tracta d’un recorregut molt bonic que es centra en la zona de l’Ermita Mare de Déu de la Roca i L’Areny. No presenta gairebé cap dificultat tècnica, tan sols la pujada a les Crestes de l’Areny, on hi ha algun marge de roca, però amb cordes per ajudar-se. Els primers i últims kilòmetres són planers i amples.

Destacada per tenir la major part del recorregut independent de les altres modalitats de cursa i centrat en la zona de l’Areny. Començarà passant per llocs encantadors com la Mina de les Nines i el Bosquet Encantat. Passarà 2 cops per l’Ermita M.D de la Roca i s’endinsarà per l’Areny i pels seus forats, roques roges erosionades, la Balma, les Crestes, etc. També passarà pel Molló vell i el bosquet que condueix cap a la Cova del Patou.

Tots els circuits coincidiran des del Camí Vell de l’Ermita Mare de Déu de la Roca fins a la meta.

1. Inici davant del Pavelló d’Esports de Mont-roig del Camp. Realitzem aproximadament 500m d’asfalt pel carrer Indústria i Montbrió, per agafar la riera direcció als 7 ponts.

2. Una vegada creuem els 7 ponts, agafem el sender a l’esquerra que condueix cap al Cementiri, i anem a buscar els Retandors del poble, per agafar el bonic barranc de la Mina de les Nines. Des del final de la Mina de les Nines, seguim pujant lleugerament pel conegut “Flow montrogenc” i el “Bosc encantat”.

3. Aproximadament al kilòmetre 3 i poc, sortirem del Bosc encantat i agafarem una pista ampla que ens conduirà cap al Camí Vell de l’Ermita (tobogans). Pujarem fins dalt de L’Ermita Mare de Déu de la Roca per l’empedrat, on hi trobarem el primer avituallament. En aquest punt portarem acumulats uns 5’5km i gairebé 200m de desnivell.

4. Seguirem pujant fins la Roca per les escales, per baixar per la “pujada de l’avi” i endinsar-nos cap a L’Areny. Realitzarem un bonic tom per dins de l’Areny, primer pujant per la llisera, i passant pes les Balmes, per tornar a baixar per sota les roques roges erosionades i pujar l’escaleta de Ferro, que ens conduirà cap a les Crestes de l’Areny.

5. La pujada a les Crestes de l’Areny és pot ser la part més “tècnica” del recorregut pel desnivell a superar a través d’algun marge de Roca roja. Però que en cap cas suposa una dificultat, a més d’haver-hi alguna corda per ajudar-se.

6. Arribarem al punt més alt de L’Areny (a les Crestes de l’Areny) cap allà al km 7’5 i amb gairebé tot el desnivell acumulat. A partir d’aquí, baixarem de les Crestes pel Coll-roig i baixarem direcció al Ruc (Carretera de Colldejou).

7. Gairebé al kilòmetre 9, quasi tocant al Ruc, trobarem el 2n avituallament, on trencarem cap a l’esquerra al sender que creua per sota de la Roca del Pagès. En aquest tram, d’uns 300m, ens podrem trobar corredors de les curses Trail (21km) i Express (12km), però de seguida ens desviarem cap al Molló vell (les curses pugen cap a la Roca del Pagès).

8. Farem un tomb per dins el bosquet del Molló vell que condueix cap al Patou i realitzarem l’última pujada de la caminada, altre cop cap a l’Ermita Mare de Déu de la Roca, per la pujada asfaltada. A l’Ermita trobarem el 3r avituallament de la jornada, al km 10’5 i amb tot el desnivell acumulat (gairebé +500m).

9. En aquest punt, només queda baixar l’Empedrat i el Camí Vell de l’Ermita (tobogans), per on hem pujat a l’inici, i anar cap al poble per l’Era. Baixarem pel camí de Les Creus que ens deixa darrere del CAP, i ja només quedaran els últims 500m d’asfalt per dins del poble fins a arribar a Meta. Aquest últim tram, de gairebé 3km des de l’Ermita, és compartit en totes les modalitats de la Cursa 4 Termes, per la qual cosa s’ajuntaran caminadors/es i corredors/es. En tot cas, es tracta de camí i pista ample i no suposarà cap molèstia per ningú.

Distància
11 km +500 m -300 m
TOTAL
AV. 4
14 km +500 m -500 m Meta 15:15h (7h15')

Preus

Camí / pista
Asfalt

Punts de seguiment

Sigues el primer a informar-te!

Rep actualitzacions, novetats i informació IMPORTANT!

No enviem correu brossa! Llegeix la nostra política de privacitat per a més informació.