Cursa Trail

> Edat mínima: 16 anys

> Hora sortida: 09:15 h

> Lloc sortida: Poliesportiu, C/ Aureli Escarré

Sortirem direcció C/Indústria, C/ Rasa del Ximet, C/ Agustí Sardà i ja estarem sortint del poble, una mica més de carretera, fins al 1er km on agafarem el camí dels Boverals, amb una mica de desnivell. Al km 1’6 prendrem la carrerada per creuar el Barranc de Rifà, farem un baixa/puja i seguirem per la carrerada que ens deixarà en el sender del Clot de l’Elies. Al km 2’6 girarem a la dreta pel sender de les Guixeres pel qual farem la 1era pujada, que ens portarà dalt de la serra de les Pedreres a una caseta meteorològica, recorrerem uns metres de pista de baixada i prendrem el sender a la dreta, planejarem una mica amb lliseres blanques i farem un tram de bosc molt corredor de baixada, fins al km 4’9 on trobarem el primer avituallament.

Seguidament iniciarem la 2ona pujada, la més exigent. Girarem a l’esquerra pel camí de l’Aufinac, després a la dreta i farem cap al camí del Pratdip. Al km 5’6 prendrem el sender del Masos dels Frares, intercalant trams de pujada exigents amb zones espectaculars de roques vermelles i parts corredores. Al km 6’6 estarem al sender del portell de l’Escagassat, en aquest punt es separa la Cursa Trail de la Cursa Clàssica. El Molló dels 4 Termes ens quedarà a uns 200 m però tirarem avall amb una mica de compte ja que hi ha alguna pedra grossa, però tot i això és un tram molt corredor. passarem pels Pous de la Mena, enllaçarem uns senders amb pins joves els quals ens deixaran a una pista que seguirem baixant fins al km 8’3 on trobarem l’avituallament anterior, el segon.

Seguirem pista avall, al km 8’8 trencarem a l’esquerra pel camí de la Font d’en Soler, on un fals pla durant 1 km ens portarà a trencar a la dreta per un baixa/puja que ens durà a creuar el barranc de rifà i també la carretera, per sota d’un pont. Al km 10’4 trobarem el 3er avituallament. A 100 m agafarem el sender de la Roca d'el Pagès, una pujada exigent d’1 km, on podrem gaudir d’una nova perspectiva de Mare de Déu de la Roca respecte a edicions anteriors. En fila d’un anirem pujant fins dalt les Crestes de l’Areny, on a l’esquerra tindrem una vista privilegiada de la Mola, la Miranda, el Castell d’Escornalbou, la Gallina Cega, Vilanova.. i a la dreta tota la clotada de l’Areny. Farem un petit circuit recorrent part de l’Areny i agafarem una curta pujada, que ens durà a l’altra banda de la clotada, seguirem pel sender amb algun pas tècnic fins l’aparcament de l’Ermita de Mare de Déu de la Roca on trobarem el 4rt avituallament i últim de la cursa al km 13,7.

A continuació, baixarem pel camí empedrat fins l’entrada del sender dels Carlins recorrent un fals pla fins al km 15. En aquest punt trencarem a la dreta i enllaçarem un seguit de senders, barrancs i bosquets, de baixada i molt corredors. Al km 17’5 estarem entrant al poble pels antics rentadors, farem l'última pujada passant pel Portal de la Canal i fins la Pl/de l'Església. Travessarem tot el poble de baixada pel C/Major, C/Riba i Mestre, Pl/ Miramar, C/Cambrils i C/Aureli Escarré que ens durà al poliesportiu.

Un circuit exigent amb diferents tipus de terrenys que destaca per les seves vistes i zones a visitar un altre dia amb més calma.

Esperem que gaudiu molt!!

Gràfica Trail

Wikiloc Cursa Trail

Patrocinadors

Ajuntament Mont-roig del Camp Carvisa bsrPlasa Estrella Tuset Truck Frenos Saldent Tmm Vivers Gassó Torre del Sol Montgestio

Col.laboradors

Esport

Montbike Feec Esports Armobal bikeTeam Decathlon 500watts

Fisioterapia

Miquel Pàmies Quirogel Return to Play Laia Inausti Rehabmedic

Restauracio

Niu Petit Racó recoCornudella CalXato CuinaErmita

Alimentacio

Gloria Juncosa L'Agrobotiga Tastam Esclat Solanellas Olis Solé Borges recMoli Arran Cal Sendra Fontdalt Consum