Caminada

Desnivell positiu acumulat: 350 m

Hora sortida: 08:35 h / 08:45 h

Lloc sortida: Poliesportiu, C/ Aureli Escarré

Sortirem direcció C/ Indústria, C/ Rasa del Ximet, C/ Agustí Sarda, encreuament T-322 i al km 1 prendrem el camí dels Boverals a la dreta, amb una mica de pujada. A 700 m a l’esquerra agafarem un sender per creuar el barranc de Rifa, farem una baixa i puja i sortirem al camí de la Font d’en Soler. Creuarem recte i agafarem una carrerada que ens portarà per una lleugera baixada que transcorre pel Clot de l’Elies, de sorra vermella. Passarem de llarg una senyal, que ens quedarà a la dreta, per la que pujaran a la Serra de les Pedreres els circuits de les curses. Seguirem recte travessant tot el Clot de l’Elies i passarem unes arnes. Prendrem el camí de les Tosses al km 2’9 i girarem a l’esquerra, trobarem unes altres arnes que ens quedaran a la part esquerra. Tot aquest espai és un lloc que queda molt arrecerat del vent i el qual està ple de farigoles i romaní, per això hi ha les arnes, perquè les abelles facin una mel ben deliciosa.

Anirem pujant per la pista que de sobte es tornarà un sender, amb pins a banda i banda i trobarem una barraca de pedra seca. El sender anirà ascendint fins al km 4 on estarem de nou al camí de les Tosses, trencarem a la dreta i seguirem pujant i baixant per camí ample fins al km 4’7 que girarem a la dreta i seguirem pujant per una pista fins gairebé a dalt de la Serra de les Pedreres on coincidirem amb el circuit de les curses. Al km 4’9 agafarem un sender a l’esquerra des del qual tindrem una gran panoràmica de l’ermita Mare de déu de la Roca, Mont-roig i gran part del Camp de Tarragona. Continuarem baixant pel sender envoltat de pins fins arribar al km 5,8 on trobarem el 1er avituallament, estarem a la Pedrera del Barretxa. Seguidament prendrem el camí de les Pedreres a la dreta que és de formigó i baixa suaument. A continuació, pujarem una mica i trobarem un encreuament on girarem a l’esquerra pel camí de la Font d’en Soler, en aquest tram trobarem vàries finques.

Al km 7’2 girarem a mà dreta per un sender de baixada que ens durà a creuar altre cop el barranc de Rifà, farem un tram de pujada fins arribar a la carretera de Colldejou que creuarem per sota del pont i haurem arribat al 2on avituallament que trobarem al km 7,9. En aquest punt deixarem de compartir durant una estona el recorregut amb les curses. A continuació iniciarem l'última pujada d’uns 800m la qual ens durà per un sender de sorra vermella fins dalt a Coll Roig. Arribarem a un encreuament i seguirem recte per un sender de baixada amb alguna roca grossa que ens durà fins el sender dels Carlins.

Girarem a la dreta fent una petita pujada i poc després arribarem a una cruïlla on trencarem a l’esquerra per un sender de baixada. Enllaçarem un seguit de senders on trobarem algun corredor, uns senders de boscos encantats. Al km 10’8 deixarem de compartir altre cop recorregut amb les curses i sortirem del bosquet per prendre una pista direcció al camí vell de l'ermita, el qual ja no deixarem fins arribar al km 12’5, al Parc de l’Era. Ja a Mont-roig, seguirem pel C/ d’Amunt, Pl/ de l'Església, C/ Major, C/ Riba i Mestre, Pl/ Miramar i C/ Cambrils que ens durà al poliesportiu on us esperarà un bon i merescut esmorzar.

Esperem que gaudiu molt dels nous camins que us volem mostrar i que us poden ajudar a enllaçar moltes de les rutes que us hem anat ensenyant durant aquestes 8 edicions de la 4 Termes.

Gràfica Caminada

Wikiloc Caminada

Patrocinadors

Ajuntament Mont-roig del Camp Carvisa bsrPlasa Estrella Tuset Truck Frenos Saldent Tmm Vivers Gassó Torre del Sol Montgestio

Col.laboradors

Esport

Montbike Feec Esports Armobal bikeTeam Decathlon 500watts

Fisioterapia

Miquel Pàmies Quirogel Return to Play Laia Inausti Rehabmedic

Restauracio

Niu Petit Racó recoCornudella CalXato CuinaErmita

Alimentacio

Gloria Juncosa L'Agrobotiga Tastam Esclat Solanellas Olis Solé Borges recMoli Arran Cal Sendra Fontdalt Consum