Caminada 13K

Distància: 13 Km

Desnivell positiu acumulat: 385 m

Sortirem del poliesportiu de Mont-roig del Camp situat al carrer Aureli Maria Escarré i seguirem pels carrers Francesc Riba i Mestre, plaça Joan Miró, pàrquing de la Murada, els rentadors i girarem a l’esquerra passant pel barranc de l’Horta (Mina de les Nines). Seguirem el recorregut d’aquest espectacular barranc, sortint pel camí de les Roques. Girarem a la dreta i ens endinsarem enmig d’un bosc, per a trobar-hi un senderó que ens durà al sender dels Carlins. Girarem primer a la dreta fins al final del sender i després girarem fort a l’esquerra per agafar la drecera que ens portarà a la muntanya de l’Areny (primer avituallament). Aquest tram, des del final dels carlins fins a l’Areny, és el tram mes “dificultós” ja que s`haurà d'ascendir un fort desnivell, concretament 138 m. en un recorregut d’uns 400 metres. En aquest recorregut hi trobarem passos equipats amb cordes que ens ajudaran a realitzar el desnivell (cal tenir precaució).

Un cop a dalt de l’Areny gaudirem d’un paratge feréstec i espectacular. A continuació, per un senderó entremig de vegetació sortirem de l’Areny fins a trobar una pista/camí bastant malmès que ens durà fins a l’àrea de pícnic de la Cova d’en Patou. A l’arribar a la carretera que puja a l’Ermita la seguirem cap a la dreta i uns 200 m. després girarem a l’esquerra pel camí asfaltat del Peiró. Seguirem aquest camí durant 750 metres aproximadament, i després girarem cap a la dreta, seguint les marques del GR fins arribar a la carretera de Mont-roig del Camp a Colldejou, on la creuarem amb precaució. Seguirem pel GR fins arribar a la llisera de les Guixeres on trobarem el segon avituallament.

A continuació, seguirem el camí cap a l’esquerra i a uns 300 m., tornarem a girar cap a l’esquerra per fer una pujada suau. Al cap d’uns 380 m. deixarem aquest camí per girar novament a l’esquerra i endinsar-nos al bosc fins trobar el senderó a la dreta que ens portarà per la muntanya de les pedreres, que ens oferirà unes vistes espectaculars. Sortirem a una pista que la continuarem recte passant per davant de la caseta de l’antic repetidor d’emissores de l’ajuntament. La pista es transforma en un senderó i després d’una forta baixada en la que haurem d'anar amb compte arribarem al Clot de l’Elies (tercer avituallament).

Continuarem per un sender i un bonic camí fins al barranc del Rifà. Creuarem el barranc i continuarem per un altre camí que ens durà al camí dels Boverals. El seguirem cap a la dreta fins a trobar l’antiga carretera de Pratdip que seguirem cap a l’esquerra direcció a Mont-roig. A l’entrada del poble agafarem el camí pel davant de Placosa i el seguirem fins al poble. Seguirem pel carrer Indústria, Montbrió, Cambrils i Aureli Maria Escarré i acabarem amb l’entrada al poliesportiu.

Gràfica Caminada

Wikiloc Caminada 13K

Patrocinadors

Ajuntament Mont-roig del Camp Torre del Sol Truck Frenos bsrPlasa Auda Tuset Truck Frenos Vivers Gassó Saldent Montgestio

Col.laboradors

bikeTeam recMoli recoCornudella recoMontroig Fontdalt 500watts 500watts Rehabmedic Crisolar Decathlon Aquum L'Agrobotiga Cal Sendra Rovira_Pujol Capderuc Esports Armobal Esclat Consum Gloria Alltrail Solanellas Borges Olis Solé Arran Miquel Pàmies Return to Play Laia Inausti Estrella Montbike Juncosa Aquatonic Termes Montbrió